کسب و کار

کسالت دشمن شما نیست، دوست بزرگی است!

چرا باید به خودتان اجازه دهید که برای رسیدن به رؤیاها و اهداف خود خسته شوید

کسالت دشمن شما نیست، دوست بزرگی است!

چرا باید به خودتان اجازه دهید که برای رسیدن به رؤیاها و اهداف خود خسته شوید

شاید این عنوان شما را به یاد دوران کودکی‌تان انداخت. اغلب هنگام بازی در کودکی، از بازی‌ای که برای مدت طولانی انجام داده‌ایم خسته می‌شویم، یا کمبود محرک‌های آن روز ممکن است باعث شود کمی احساس گمراهی کنیم.

آه، اگر می‌دانستیم زمان چقدر ارزشمند است…

جامعه با فعالیت‌های تحمیلی با سرعت بالا می‌آید و کارها و مسئولیت‌های مختلف مانند قطار به ما ضربه می‌زند. ما به‌زودی متوجه می‌شویم که مجبوریم به مدرسه برویم، در فعالیت‌های فوق‌برنامه ثبت‌نام کنیم تا شانس خود را برای ورود به کالج بهتر، تمرین ورزش و حفظ یک زندگی اجتماعی افزایش دهیم.

اوقات فراغت ما یک سقوط آزاد را تجربه می‌کند و خودمان را ۳۰ساله می‌بینیم و به یاد نمی‌آوریم آخرین باری که تجمل بی‌حوصلگی را داشتیم کی بوده است.

بااین‌حال، وقتی حوصله‌مان سر می‌رود، آن را به‌عنوان یک تجربه منفی می‌بینیم که غرق در احساسات زیر است:

احساس گناه – برای بی‌ثمر بودن
ترس – ازدست‌دادن زمان
عقب ماندن در زندگی – برای اینکه مثل دیگران مشغول نبودن
این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد!

چرا باید به خود اجازه دهید که خسته شوید؟

مهم نیست در چه زمینه کاری هستید یا سرگرمی‌ها و علایق شما چیست، احتمالاً دنبال‌کننده فردی در تاریخ هستید یا حداقل کارهایی که انجام داده را تحسین می‌کنید. شاید حتی تعجب کنید که چگونه این کارها را انجام داده است!

اجازه دهید با قاطعیت به شما بگویم که اکثر افراد موفق، افرادی با موفقیت‌های بزرگ، همگی به خود اجازه دادند که خسته شوند، خلاقیت را مهار کنند و اجازه دهند ایده‌ها جریان یابد.

پابلو پیکاسو به‌تنهایی در کافه‌ها می‌نشست و کتاب و کاغذی برای کشیدن نداشت.

آلبرت انیشتین توپ سنگینی را در دست نگه می‌داشت تا در صورت افتادن او را بیدار کند تا بتواند در حالت مغزی تتا بماند، نه کاملاً بیدار بماند و نه بخوابد.

استیو جابز، مارک زاکربرگ و جک دورسی عادت داشتند در سکوت خلوت کنند، جایی که روزها خود را منزوی می‌کردند، بدون کتاب، بدون تلفن، بدون اینترنت، بدون تلویزیون و بدون تماس انسانی.
توضیح ساده است. همه ما از لحظه‌ای که بیدار می‌شویم تا لحظه‌ای که به خواب می‌رویم غرق در محرک‌ها هستیم. ما برنامه‌های شلوغ، زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی، سلامتی، کارهای روزمره، صورت‌حساب‌ها، تماس‌های تلفنی و تصمیم‌گیری‌های زیادی داریم. به زبان ساده، ممکن است انرژی کافی برای داشتن ایده‌های جدید یا تصمیم‌گیری‌های عالی باقی نماند!

هیچ‌چیز عجیب‌وغریبی در این مورد نیست، این همان اصلی است که استیو جابز و مارک زاکربرگ در مورد لباس استفاده می‌کنند.
هر دوی آنها هر روز یک نوع لباس می‌پوشند، به‌طوری‌که مجبور نباشند انرژی خود را برای انتخاب لباس استفاده کنند. این برای مبارزه با چیزی است به نام: خستگی تصمیم.

بیشتر بخوانید:

7 کاری که افراد موفق هر روز انجام می‌دهند

خستگی تصمیم چیست؟

در طول روزها، ما با تصمیمات زیادی روبرو هستیم. برخی از آنها مهم‌تر از دیگران هستند. برخی از آنها ممکن است اصلاً مهم به نظر نرسند، و ممکن است تغییر بزرگی در زندگی ما ایجاد نکنند، اما هنوز باید انجام شوند.

بااین‌حال، فرایند تصمیم‌گیری در حال استفاده از منابع مغز ما است. ما باید احتمالات، پیامدهای هر تصمیم و احساسی که نسبت به آنها داریم را تجزیه‌وتحلیل کنیم. حتی اگر در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار، نقل‌مکان به قاره‌ای دیگر یا آنچه برای صبحانه بخوریم صحبت می‌کنیم.
ما مغزمان را بدیهی می‌دانیم، اما برای کاری که باید انجام دهیم، بسیار سخت‌کار می‌کند. این‌گونه بود که دانشمندان دریافتند که تعداد محدودی از تصمیمات را می‌توانیم هر روز بگیریم، و این 2 مدیر عامل، اما نه تنها آنها، سعی می‌کنند تا حد امکان تصمیمات خود را کاهش دهند تا انرژی را برای موارد واقعاً مهم حفظ کنند.

فواید بی‌حوصلگی

کسالت دشمن شما نیست، دوست بزرگی است!

من احساس بی‌حوصلگی را با یک بوم خالی تشبیه می‌کنم که هنوز روی آن نقاشی نشده است. این یک ذهن پاک است و منتظر است تا ضمیر ناخودآگاه شما ایده‌ها را به ذهن خودآگاه شما بازگرداند.

بی‌حوصلگی به شما این امکان را می‌دهد که صفحه را آزاد کنید و ایده‌های جدیدی را که کنار گذاشته‌اید، “فراموش کرده‌اید” یا هنوز جرئت نکرده‌اید مطرح کنید، ارائه دهید.

اگر بخواهم برخی از این مزایای بی‌حوصلگی را فهرست کنم، می‌توانیم این لیست را محاسبه کنیم:

• شما یاد خواهید گرفت که با افکار خود کنار بیایید
• شما در معرض آنچه در ذهن شما می‌گذرد قرار خواهید گرفت
• شما ممکن است احساسات خود را بهتر درک کنید – مانند دفترچه‌ای که هنگام گوش‌دادن در ذهن شما باز می‌شود
• شما قادر خواهید بود خود را آرام کنید و اضطراب و استرس را از بین ببرید – زمانی که به حالت مراقبه نزدیک‌تر شوید
• شما متوجه می‌شوید که چه اقداماتی را می‌خواهید انجام دهید، در مقایسه با آنچه که باید انجام دهید
• شما ایده‌هایی خواهید داشت که اکنون فضایی برای آشکارشدن دارند
• شما فرصتی برای سازماندهی مجدد اولویت‌ها و ارزش‌های خود خواهید داشت

می‌توانید سرعت خود را کم کنید و کمی استراحت کنید

در نتیجه، بی‌حوصلگی به معنای بی‌ثمر بودن نیست و مشغول بودن مساوی با مولد بودن نیست!

این را در نظر داشته باشید، و اگر احساس می‌کنید گمشده، افسرده یا شدیداً مضطرب هستید، بدون هدف یا خسته هستید، مشکلی نیست، اجازه دهید خسته شوید! ببین چه اتفاقی افتاده!

=====================================

کسالت دشمن شما نیست، دوست بزرگی است!

منبع: the1percentbetterclub

نمایش بیشتر

مدیر سایت

بوشهری‌ها به شکلِ کاملاً غیرانتفاعی و با هزینهٔ شخصی اداره می‌شود و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد یا سازمانی ندارد. یک پروژهٔ داوطلبانه است برای بالابردن کیفیت زندگی در بوشهر، اگر بتواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا